ÖĞRETİCİ İÇERİKLER:
- Öğretim tasarımı kavramı programı etkili kılmanın yoludur.
- Programı etkili kılmanın sonucunda başlangıç ve son durum arasında fark olmalıdır.
- Öğrenme: Öğretme sürecindeki eğitimdir. Kurumsal öğretme öğrenmedir.
- Öğretim: Kurumsal kimlik / Tasarım / Planlama / Öğrenme olmalıdır.
İLGİNÇ BULDUKLARIM:
- Sistem yaklaşımında
- Girdi: Örnek: Arabanın tekeri / Öğretim sistemindeki isimler girdidir. / Eğitim felsefesi
- İşlem: Örnek: Araba çalışması / Öğretim sistemindeki fiiller işlemdir. / Öğretim ilke ve yöntem tekniklerdir.
- Çıktı: Örnek: Alınan yol ( mesafe ) / Öğretimde davranışı değiştirmedir.
- Çıktılar ile ilgili yapılan gözlemlerde sıkıntı varsa işlemleri ve girdileri kontrol etmek gerekir.
- İkigai:"yaşama amacın ne" anlamın gelen Japonca bir kavramdır. Kişinin hayatındaki değer kaynağını veya hayatını değerli kılan şeyleri belirtmek için kullanılır.

KATILDIKLARIM:
- Tasarım: Tasa duyan insan değer verir ve tasa duyan insan tasarı yapar.
- Öğretmen hitap edilen kişiler için öğrenemez kaygısı duyarsa, öğretim ile ilgili tasa duyar.
- Eskiden öğretmen olma şartı 40 yaş 1 kız ve 1 erkek olma şartı ile öğretmenin kendini daha rahat veli yerine koyabilmesi ve kaygı duyabilmesiydi.
- Muhafazakârlık (dünya ile ilgili biriktirdiğini korumak isteyen) değişim olsun ama kararında olsun.
- Dersin anlatımı açık sistem
- Radikal kişiler gençler / Açık sistem
- Liberal kişiler Orta yaş grubu / Kapalı sistem /
- Muhafazakâr kişiler İleri yaş / tercihi izole sistem /
- Öğretim programlarında girdi: Örnek: Araba / Öğrenciye davranış değişikliği için gereken her şeydir.
- Öğretim programlarında çıktı: Örnek Arabada çıkan ses / Derste öğrencilerden gelen dönütlerin azalması/ Dersin sisteminin azaldığını gösterir
- Analizin en önemli tarafı ihtiyaç analizi tarafıdır. İhtiyaç analizi öğrenmenin en önemli analiz tarafıdır.
- Analiz birimlerine karar verilir.
- İhtiyaç analizi: Elimizde olanlarla ortaya çıkarılmaya çalışılan durum.
- Süreç tasarının yapılması için önce ihtiyaç analizi yapılmalı.
- Değerlendirmede hatayı bulanana kadar dönüt mekanizması çalıştırılmalıdır.
- Hedef /Amaçlar: 7 yaşa ile 17 yaşa arasında ahlaki /bilişsel /duyusal açıdan anlamlı farka göre değerlendirme yapılır.
- Öğrenen analizi yapılmadan yapılan öğrenme hedeflenen öğrenmeden uzak kalır.
- Dersi planı yapmak öğretim tasarımı yapmak anlamına gelmez. Tasarım analizi yaparken elimizdeki girdilerin analizini de yapmak gerekir.
KATILMADIKLARIM:
Bu derste anlatılanlara katılmadıkların olmadı.
- Withkoji uygulaması oluşturuldu. uygulamaya girmek için TIKYAYINIZ
- QR kodu
Withkoji uygulaması ile ilgili ;
Withkoji uygulamasının kullanımı ile ilgili yönerge/video
1.Withkoji uygulamasının kullanım yönergesi-1-
- Withkoji uygulamasına girmek için TIKLAYINIZ
- Gelen sayfada ilgili sayfada sağ üstte GET STARTED tuşuna tıklayınız.
- Gelen sayfada İster telefon numarasını girip CONTİNUE tıklayınız. İster SEE OTHER WAYS TO SİNG İN linkine tıklayınız.
- Gelen sayfada gmail/facebook/başka email hesabıyla giriş yapılır.
- Gelen sayfada USENAME yi doldurunuz. USENAME yazan yerde yeşil tik gelinceye kadar doldurunuz. Kırmızı tik gelince USENAME yi değiştirmeniz gerekir.
- Gelen yerde ilgili terleri doldurunuz.
- Profil fotonuzu ekleye bilirsiniz.
- FİNİSH SİNG UP tıklayınız.
2.Withkoji uygulaması kullanımı ile ilgili videolar:
2.1.Withkoji kullanım yönergesi videoları -1-
2.2.Withkoji kullanım yönergesi videoları -2-
2.3.Withkoji kullanım yönergesi videoları -3-
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder