ANASAYFA

7.HAFTA

        ÖĞRETİCİ İÇERİKLER:

  • Öğretim tasarımı kavramı programı etkili kılmanın yoludur.
  • Programı etkili kılmanın sonucunda başlangıç ve son durum arasında fark olmalıdır.
  • Öğrenme: Öğretme sürecindeki eğitimdir. Kurumsal öğretme öğrenmedir.
  • Öğretim: Kurumsal kimlik / Tasarım / Planlama / Öğrenme olmalıdır.

       İLGİNÇ BULDUKLARIM:

  • Sistem yaklaşımında
  • Girdi: Örnek: Arabanın tekeri  / Öğretim sistemindeki isimler girdidir. / Eğitim felsefesi
  • İşlem: Örnek: Araba çalışması / Öğretim sistemindeki fiiller işlemdir.  / Öğretim ilke ve yöntem tekniklerdir.
  • Çıktı: Örnek: Alınan yol ( mesafe ) / Öğretimde davranışı değiştirmedir.
  • Çıktılar ile ilgili yapılan gözlemlerde sıkıntı varsa işlemleri ve girdileri kontrol etmek gerekir.
  • İkigai:"yaşama amacın ne" anlamın gelen Japonca bir kavramdır. Kişinin hayatındaki değer kaynağını veya hayatını değerli kılan şeyleri belirtmek için kullanılır.


       KATILDIKLARIM:

  • Tasarım: Tasa duyan insan değer verir ve tasa duyan insan tasarı yapar.
  • Öğretmen hitap edilen kişiler için öğrenemez kaygısı duyarsa, öğretim ile ilgili tasa duyar.
  • Eskiden öğretmen olma şartı 40 yaş 1 kız ve 1 erkek olma şartı ile öğretmenin kendini daha rahat veli yerine koyabilmesi ve kaygı duyabilmesiydi.
  • Muhafazakârlık (dünya ile ilgili biriktirdiğini korumak isteyen) değişim olsun ama kararında olsun.
  • Dersin anlatımı açık sistem
  • Radikal kişiler gençler / Açık sistem
  • Liberal kişiler Orta yaş grubu / Kapalı sistem /
  • Muhafazakâr kişiler İleri yaş / tercihi izole sistem /
  • Öğretim programlarında girdi: Örnek: Araba / Öğrenciye davranış değişikliği için gereken her şeydir.
  • Öğretim programlarında çıktı: Örnek Arabada çıkan ses / Derste öğrencilerden gelen dönütlerin azalması/ Dersin sisteminin azaldığını gösterir

  • Analizin en önemli tarafı ihtiyaç analizi tarafıdır. İhtiyaç analizi öğrenmenin en önemli analiz tarafıdır.
  • Analiz birimlerine karar verilir.
  • İhtiyaç analizi: Elimizde olanlarla ortaya çıkarılmaya çalışılan durum.
  • Süreç tasarının yapılması için önce ihtiyaç analizi yapılmalı.
  • Değerlendirmede hatayı bulanana kadar dönüt mekanizması çalıştırılmalıdır.
  • Hedef /Amaçlar: 7 yaşa ile 17 yaşa arasında ahlaki /bilişsel /duyusal açıdan anlamlı farka göre değerlendirme yapılır.

  • Öğrenen analizi yapılmadan yapılan öğrenme hedeflenen öğrenmeden uzak kalır.
  • Dersi planı yapmak öğretim tasarımı yapmak anlamına gelmez. Tasarım analizi yaparken elimizdeki girdilerin analizini de yapmak gerekir.

KATILMADIKLARIM:
  • Bu derste anlatılanlara katılmadıkların olmadı.

      

Withkoji uygulamasının kullanımı ile ilgili yönerge/video

1.Withkoji uygulamasının kullanım yönergesi-1-

  • Gelen sayfada ilgili sayfada sağ üstte GET STARTED tuşuna tıklayınız.

  • Gelen sayfada İster telefon numarasını girip CONTİNUE tıklayınız. İster  SEE OTHER WAYS TO SİNG İN linkine tıklayınız.

  • Gelen sayfada gmail/facebook/başka email hesabıyla giriş yapılır.

  • Gelen sayfada USENAME yi doldurunuz. USENAME yazan yerde yeşil tik gelinceye kadar doldurunuz. Kırmızı tik gelince USENAME yi değiştirmeniz gerekir.

  • Gelen yerde ilgili terleri doldurunuz.

  • Profil fotonuzu ekleye bilirsiniz.

  • FİNİSH SİNG UP tıklayınız.
2.Withkoji uygulaması kullanımı ile ilgili videolar:

2.1.Withkoji  kullanım yönergesi videoları -1-


2.2.Withkoji  kullanım yönergesi videoları -2-


2.3.Withkoji  kullanım yönergesi videoları -3-















Hiç yorum yok:

Yorum Gönder